Home | Patiëntinformatie | Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op het overzicht van de verzekeraar staat dat ik in het OLVG ben geweest, maar ik ben bij Medisch Centrum Jan van Goyen geweest. Hoe kan dat?
Medisch Centrum Jan van Goyen is een zogenaamde buitenpoli van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG). Wij declareren onder dezelfde AGB-code (register van zorgverleners) als het OLVG. Voor zorgverzekeraars zijn wij dus OLVG.

Mijn zorgverzekeraar kent het Medisch Centrum Jan van Goyen niet. Wat nu?
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat wij een buitenpoli zijn van het OLVG. Wij declareren onder dezelfde AGB-code (register van zorgverleners) als het OLVG. Voor zorgverzekeraars zijn wij dus OLVG en is onze naam niet altijd even bekend. Wel hebben wij contracten met alle verzekeraars. Dit kunt u aan uw zorgverzekeraar doorgeven.

Ik moet € 385,00 betalen aan de verzekeraar. Waarom is dat?
Er is een wettelijk eigen risico vastgesteld in 2016 van € 385,00. Zodra de eerste nota van het jaar bij de zorgverzekeraar binnenkomt verhaalt de zorgverzekeraar een deel van de kosten op de patiënt. Als de nota lager dan € 385,00 is, blijft er een restant eigen risico dat verrekend wordt zodra de volgende nota binnenkomt.

Wanneer wordt de nota van Medisch Centrum Jan van Goyen verstuurd?
Een DBC (diagnosebehandelcombinatie) wordt geopend als de patiënt voor het eerst in de stoel bij de specialist zit en gesloten als de behandeling is afgerond. Na sluiten van de DBC wordt er gefactureerd. Als de behandeling langer dan 120 dagen duurt, wordt de DBC na 120 dagen gesloten en wordt er een nieuwe (vervolg) DBC geopend.

Heb ik altijd een verwijzing nodig om bij Medisch Centrum Jan van Goyen behandeld te worden?
Om de kosten te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar hebben wij een verwijsbrief van uw huisarts of specialist nodig. U kunt op eigen initiatief een afspraak maken, maar dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Wat neem ik mee bij inschrijving?
Bij uw eerste bezoek aan ons centrum laat u zich inschrijven bij de balie. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte inschrijving, dit is van belang voor een goede afhandeling en betaling van de rekeningen.

Voor de inschrijving neemt u het volgende mee:
1. geldig legitimatiebewijs: identiteitskaart, paspoort of rijbewijs;
2. geldige verzekeringspolis/-pasje;
3. verwijsbrief van de huisarts/specialist;
4. lijst met medicijnen die u gebruikt.

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?
U kunt uw klacht schriftelijk indienen. Lees hier alles over de procedure.

KEURMERK