Home | Patiëntinformatie | Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op het overzicht van de verzekeraar staat dat ik in het OLVG ben geweest, maar ik ben bij Medisch Centrum Jan van Goyen geweest. Hoe kan dat?
Medisch Centrum Jan van Goyen is een zogenaamde buitenpoli van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG). Wij declareren onder dezelfde AGB-code (register van zorgverleners) als het OLVG. Voor zorgverzekeraars zijn wij dus OLVG.

Mijn zorgverzekeraar kent het Medisch Centrum Jan van Goyen niet. Wat nu?
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat wij een buitenpoli zijn van het OLVG. Wij declareren onder dezelfde AGB-code (register van zorgverleners) als het OLVG. Voor zorgverzekeraars zijn wij dus OLVG en is onze naam niet altijd even bekend. Wel hebben wij contracten met alle verzekeraars. Dit kunt u aan uw zorgverzekeraar doorgeven.

Ik moet € 385,00 betalen aan de verzekeraar. Waarom is dat?
Het wettelijk eigen risico is vastgesteld op € 385,00. Zodra de eerste nota van het jaar bij de zorgverzekeraar binnenkomt verhaalt de zorgverzekeraar een deel van de kosten op de patiënt. Als de nota lager dan € 385,00 is, blijft er een restant eigen risico dat verrekend wordt zodra de volgende nota binnenkomt.

Wanneer wordt de nota van Medisch Centrum Jan van Goyen verstuurd?
Een DBC (diagnosebehandelcombinatie) wordt geopend als de patiënt voor het eerst in de stoel bij de specialist zit en gesloten als de behandeling is afgerond. Na sluiten van de DBC wordt er gefactureerd. Als de behandeling langer dan 120 dagen duurt, wordt de DBC na 120 dagen gesloten en wordt er een nieuwe (vervolg) DBC geopend.

Heb ik altijd een verwijzing nodig om bij Medisch Centrum Jan van Goyen behandeld te worden?
Om de kosten te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar hebben wij een verwijsbrief van uw huisarts of specialist nodig. U kunt op eigen initiatief een afspraak maken, maar dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Wat neem ik mee bij inschrijving?
Bij uw eerste bezoek aan ons centrum laat u zich inschrijven bij de balie. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte inschrijving, dit is van belang voor een goede afhandeling en betaling van de rekeningen.

Voor de inschrijving neemt u het volgende mee:
1. geldig legitimatiebewijs: identiteitskaart, paspoort of rijbewijs;
2. geldige verzekeringspolis/-pasje;
3. verwijsbrief van de huisarts/specialist;
4. lijst met medicijnen die u gebruikt.

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?
U kunt uw klacht schriftelijk indienen. Lees hier alles over de procedure.

KEURMERK

Coronavirus: belangrijke informatie!

Gezien de ontwikkelingen in de zorg en het oplopen van wachttijden voor patiënten zal Medisch Centrum Jan van Goyen vanaf 13 mei de poliklinische zorg deels weer opstarten. Dit is een richtdatum, per dag beoordelen wij of en hoe wij onze zorg kunnen continueren. Let op: door het coronavirus zijn er achterstanden opgelopen en zijn de wachttijden nu niet accuraat aan te geven. Afspraken worden gepland op prioriteit, het kan dus iets langer duren voordat u ingepland kan worden. Wij vragen hiervoor om uw begrip.

Uw bezoek aan Medisch Centrum Jan van Goyen

De gezondheid van onze patiënten en medewerkers staat bij Medisch Centrum Jan van Goyen voorop. Daarom volgen we het advies van RIVM over COVID-19 en passen we onze werkwijze hierop aan.

Neem contact met ons op voor het maken van een nieuwe afspraak indien u een van onderstaande vragen met ja beantwoordt:

  1. Heeft u de afgelopen 48 uur koorts gehad zonder duidelijke oorzaak?
  2. Heeft u de afgelopen 48 uur klachten zoals kortademigheid, hoesten, keelpijn, neusverkouden, diarree en/of algehele malaise gehad?
  3. Heeft u een huisgenoot (partner, ouder, kind, vriend/vriendin) die op dit moment in thuisisolatie zit met bewezen corona of verdenking op corona?

Welke maatregelen zijn er genomen?

  • Waar mogelijk worden afspraken nog zoveel mogelijk telefonisch/digitaal gehouden.
  • We proberen afspraken zo te plannen dat de 1,5 m afstand geborgd kan worden. We vragen u hier zelf ook op te letten.
  • Wij verzoeken u om alleen naar uw afspraak te komen. Als het toch noodzakelijk is dan vragen wij u om slechts één begeleider mee te nemen en geen kinderen. Wij verzoeken uw begeleider vriendelijk om tijdens uw afspraak niet in de wachtkamer plaats te nemen, maar bijvoorbeeld buiten of in de auto.
  • Om het aantal patiënten dat in onze panden aanwezig is te kunnen beheersen, vragen wij u om kort van tevoren te komen, maar wel op tijd. Indien u te laat komt kan de afspraak helaas niet doorgaan.
  • U dient uw handen voor én na een bezoek aan Jan van Goyen te desinfecteren. Hiervoor staan bij alle in- en uitgangen desinfectiemateriaal.

Heeft u vragen?
Neem dan contact op met onze medewerkers via 020 3055 800.

For English click here